Sociala medier

Behöver du hjälp med sociala medier?

Vi bygger upp dina företagskanaler och vet vilka som passar din målgrupp bäst.

Vi har en plan för hur ditt företag ska växa i sociala medier.

För många företag ligger sociala medier lite längre upp i säljtratten och där blir ofta målet är att så många som möjligt ska överväga att följa dig och veta mer om ditt varumärke. Om vi lyckas posta tillräckligt intressant innehåll så kommer vi att stärka följarnas förtroende för ditt varumärke. Många ansvariga som vi pratat med upplever att det är betungande att försöka komma på vad de ska posta och varför. De saknar oftast en strategi och ett koncept som sätter förutsättningarna för arbetet. Vi har hjälp många företag att få fart på sina kanaler, nå ut till fler och bygga förtroende på längre sikt.  

Koncept och innehålls-kategorier 

Utmaningen för många på sociala medier är att komma på bra strategier och koncept som man kan bygga på länge och skapa igenkänning. Vi har en väl utarbetat tillvägagångssätt för att skapa en strategi med ditt företags viktigaste delar och samtidigt skapa varierat och intressant innehåll – som får dina kanaler att växa.

Contentplan och schemalagda poster är A och O

För det första ritar vi upp en innehållsplan där vi placerar ut och varierar våra framtagna kategorier för ett par månader framåt. För det andra slipper vi känna stress över att hinna med att posta (dessutom på rätt tidpunkter) genom att använda oss av schemaläggning. Målet är att vi schemalägger alla poster minst två veckor i förväg så det postas automatiskt vid en bra tidpunkt. Robotar är mycket mer pålitliga än människor när det gäller okomplicerade saker. 

Marknadsförda poster och kampanjer får kanalen att växa

För att få kanalerna att växa, och nå utanför bubblan, så behöver vi också skapa betalda bakgrundskampanjer och marknadsföra strategiska poster. De sociala jättarna har genom sina algoritmer sett till att man måste betala för att synas för sin målgrupp. Resultaten av kampanjerna varierar dock mycket beroende av kvalitén på innehållet.  

Strategiarbete och annonserings-budget.

Ett gott recept på sociala medier är strategiarbete, bra content och spend-budget. Med hjälp av vår kunskap och erfarenhet skapar vi en skräddarsydd strategi för just er. Vi gör noggrann research innan vi börjar bygga den digitala plattformen. För att arbetet ska bli så lyckat som möjligt krävs utbildning och samarbete. Boka ett digitalt möte så berättar vi mer. 

Volym kan hjälpa dig med dessa plattformar

1. LinkedIn

LinkedIn funkar bäst inom B2B-marknadsföring och rekrytering. Här kan vi målgruppsanpassa ditt innehåll utifrån yrke och utbildning. Ett business-orienterat nätverk som riktar sig till professionella.

2. Facebook

Att Facebook är stort inom B2C är nog ganska känt. För B2B är det ofta bortglömt. Men faktum kvarstår att alla professionella är också privatpersoner. Facebook har väldigt mycket data och här kan vi målgrupps-anpassa utifrån intresse.

3. Instagram

Instagram ägs av Facebook och kvinnor använder plattformen i något högre utsträckning. Här bygger vi varumärke och låter målgruppen upptäcka våra tjänster och erbjudanden. Populärt är även stories där endel företag låter anställda posta.

4. Tik Tok

Tik Tok är mycket populärt bland den yngre målgruppen och kryper allt snabbare upp i åldrarna också. Plattformen är främst till för underhållning. Det är förhållandevis billigt att nå en stor mängd unga.

5. YouTube

YouTube är den näst mest besökta internetsidan i världen. Det är också den näst mest använda sidan för internetsökningar efter Google. Youtube-annonsering är prisvärd och träffsäker.

6. Snapchat

Här kan vi nå en målgrupp som normalt sett är ganska svår att nå. En yngre målgrupp där majoriteten av användarna är mellan 12-25 år.

Vill du veta mer om Sociala Medier?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snart vi kan eller boka ett digitalt möte. 

Genom att skicka detta meddelande godkänner du att dina personuppgifter sparas för kundkontakt och mailutskick.