Öka förtroendet för ditt varumärke genom sociala medier.
Content marketing handlar om att sätta sig in i kundens perspektiv och förstå vad kunderna vill läsa om innan de fattar ett beslut. Om vi kan vägleda kunderna med en redaktionell ton och skapa förtroende för oss som företag är chansen större att de blir kunder hos oss. Exempel på content marketing är vägledande artiklar, experttips, råd, rekommendationer eller jämförelser.
Kunderna gör egen research före beställning
Idag gör många kunder, både B2B och B2C, själva sin research på nätet innan de handlar eller tar in offerter. De flesta litar inte enbart på reklamannonser utan vill läsa om vad man ska tänka på inför beställning, tips och råd eller läsa jämförelser med andra alternativ. Content marketing handlar om att vägleda din målgrupp genom t.ex. tips och rekommendationer. Ett effektivt sätt att påverka köpare är genom att skriva förtroendeingivande artiklar om ämnet. Om läsaren upplever att den fått bra och ärlig vägledning i ämnet är chansen stor att förtroendet för just ditt företag har ökat och besökaren är därmed mer sannolik att konvertera. Ytterligare en fördel med Content Marketing är att vi samtidigt skapar starka inlänkar till din sida som påverkar SEO positivt.