Content marketing

Behöver du hjälp att få fart på dina sociala medier?

Öka förtroendet för ditt varumärke genom sociala medier.

Content marketing handlar om att sätta sig in i kundens perspektiv och förstå vad kunderna vill läsa om innan de fattar ett beslut. Om vi kan vägleda kunderna med en redaktionell ton och skapa förtroende för oss som företag är chansen större att de blir kunder hos oss. Exempel på content marketing är vägledande artiklar, experttips, råd, rekommendationer eller jämförelser.

Kunderna gör egen research före beställning

Idag gör många kunder, både B2B och B2C, själva sin research på nätet innan de handlar eller tar in offerter. De flesta litar inte enbart på reklamannonser utan vill läsa om vad man ska tänka på inför beställning, tips och råd eller läsa jämförelser med andra alternativ. Content marketing handlar om att vägleda din målgrupp genom t.ex. tips och rekommendationer. Ett effektivt sätt att påverka köpare är genom att skriva förtroendeingivande artiklar om ämnet. Om läsaren upplever att den fått bra och ärlig vägledning i ämnet är chansen stor att förtroendet för just ditt företag har ökat och besökaren är därmed mer sannolik att konvertera. Ytterligare en fördel med Content Marketing är att vi samtidigt skapar starka inlänkar till din sida som påverkar SEO positivt.  

Behöver du innehåll till dina kanaler?

Vi har lång erfarenhet av att producera innehåll och gör allt från grafisk design och texter till rörligt material. 

Volym digital byrå

Dessa delar kan vi hjälpa dig med:

1. Sökmotoroptimering

Vi går igenom hur vi kan optimera texterna för att synas i sökresultaten på populära sökfraser. (SEO)

2. Koncept

Genom att samla alla artiklar i ett koncept eller kunskapsportal så kan vi skapa starka synergieffekter.

3. Content-plan

Vi gör en plan för vilka olika typer av artiklar vi behöver skriva.

4. Redaktionella artiklar

Vi tar fram idéer till artiklar som ökar förtroendet för företaget. Dessa fungerar även som "dörrar in" via sökfraserna.

5. Call to action

Vi tittar på olika sätt att öka konverteringsgraden dvs fler köp, leads eller intresseanmälningar till exempel.

6. Mätning

Det är viktigt att mäta effekten av insatserna. Vilka artiklar har gett bäst resultat och vilka ämnen ska vi sluta skriva om?

tumme upp

Kom igång med en 3h-workshop

För att kunna skapa värdefullt innehåll är det viktigt att analysera säljtunneln och de beteende som kunderna har innan beställning. Vad vill du själv helst veta innan du gör en beställning eller ber om offert?   

Boka ett digitalt möte
eller be om en offert.

Vi hjälper dig att få fart på dina kanaler. 

Genom att skicka detta meddelande godkänner du att dina personuppgifter sparas för kundkontakt och mailutskick.